Coaching work-life balance wraz z coachingiem higieny snu

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z pojęciem Work life balance, czyli koncepcji zarządzania czasem. Pozwoli zrozumieć czym jest równowaga oraz nabyć przydatne techniki poprawiające efektywność w pracy

DURATION:
3 dni

Przegląd kursu

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z pojęciem Work life balance, czyli koncepcji zarządzania czasem. Pozwoli zrozumieć czym jest równowaga oraz nabyć przydatne techniki poprawiające efektywność w pracy. Podczas szkolenia słuchacze dowiedzą się również jak rozpoznać oraz przeciwdziałać wypaleniu w życiu zawodowym oraz jak prawidłowo stawiać sobie cele i je realizować. Duży nacisk również zostanie położony na właściwą higienę snu oraz konsekwencje w przypadku zachwiania tej równowagi.

Program szkolenia

  1. Czym właściwie jest równowaga?
  2. Work life balance – zasady,
  3. Zakres równowagi w naszym życiu,
  4. Jak oceniać swoje potrzeby i kształtować prawidłowo cele,
  5. Jak wypracować motywację i jej nie stracić?
  6. Odpowiednie nastawienie pod względem wyzwań i zmian,
  7. Pozytywna postawa,
  8. Zrównoważone zarządzanie,
  9. Ocena obecnej sytuacji i planowanie,
  10. Zarządzanie czasem,
  11. Work life balance – postawa zleceniodawcy,
  12. Work life balance – postawa zleceniobiorcy,
  13. Równowaga między życiem zawodowym i prywatnym na poziomie organizacyjnym i indywidualnym,
  14. Równowaga na różnych etapach życia pracownika i ścieżkach jego kariery zawodowej,
  15. Zarządzanie sobą w czasie i zarządzanie czasem – różnice,
  16. Czy potrafię odpowiednio zarządzać czasem?
  17. Cele i koncepcja przyszłości,
  18. Planowanie i zarządzanie czasem – jakie występują różnice,
  19. Wydajność w poszczególnych godzinach pracy,
  20. Zwiększanie efektywności w czasie jej spadku,
  21. Indywidualne bariery utrudniające prawidłowe zarządzanie czasem,
  22. Bariery obiektywne oraz związane z naszymi przekonaniami ,
  23. Perfekcjonizm, pracoholizm oraz odkładanie pracy w czasie,
  24. Planowanie strategiczne, taktyczne, operacyjne,
  25. Metoda Kartezjusza,
  26. Metoda SMART – zarządzanie przez cele,
  27. Efektywne konstruowanie planów,
  28. Zasada Pareto,
  29. Matryca Eisenhower’a,
  30. Umiejętność układania planu dnia,
  31. Współpraca z harmonogramem dnia,
  32. Miesięczny i tygodniowy grafik,
  33. Czym są zasoby poznawcze?
  34. Jak zasnąć bez tabletki?
  35. Właściwa higiena snu,
  36. Regularny tryb życia,
  37. Używki, a zdrowy sen,
  38. Odpowiednie światło oraz temperatura ciała i otoczenia,
  39. Relaks psychiczny,
  40. Zmęczenie psychiczne i fizyczne,
  41. Sposoby uniknięcia przeciążenia odporności behawioralnej mózgu,
  42. Techniki radzenia sobie ze stresem,
  43. Czym jest wypalenie zawodowe i jakie są jego etapy? – autoocena,
  44. Profilaktyka przed wypaleniem zawodowym.